dinsdag 15 januari 2013

Voorstellen toonmomenten


Om onze vierdaagse in het vormingscentrum Destelheide muzisch in te leiden, gingen we van start met het voorstellen van onze muzische toonmomenten. Het digitaal decor zorgde voor hele leuke effecten in sommige groepen. Zo herinner ik me vooral het schilderij dat uit het decor werd genomen, de toren van Pisa en de kameel. Ondanks de vele groepen, ging het toch nooit vervelen. Het tijdsschema werd gelukkig wel aangepast zodat we er ten volle konden van genieten.
 
Wat ik zeker wil meenemen naar mijn eigen praktijk is de manier van evalueren. Zo moesten we niet gewoon zeggen: "Ik vond het goed of niet goed." Maar wel:
 
"Ik vond het als een jong katje omdat het speels was." (dieren)
"Ik vond het geel omdat het vrolijk was." (kleuren)
"Ik vond het spaghetti omdat er vele kronkels in zaten." (eten)
" Ik vond het als een hobo omdat het zwaar geladen was. (muziekinstrumenten) 
"Ik heb gekozen voor passoa omdat ik het zoet vond." (cocktail)
 
Heel leuk om zo te evalueren en de antwoorden die je krijgt zorgen voor leuke herinneringen. Zo kregen wij een hele regenboog :-D
 
Wil jij ook een beetje in de sfeer komen? De rest van de foto's vind je op mijn fotopagina (15)!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten